Teooria

Montessori pedagoogika taust ja põhimõtted

Lapse täielik aktsepteerimine

Tänased lapsed on tuleviku täiskasvanud ja kõik tänased täiskasvanud tulevad oma lapsepõlvest. See on üks Montessori pedagoogika juhtmõtetest, seda nii õppimise kui ka õpetamise ja kasvatamise vaatevinklist. 

Maria Montessori

Maria Montessori

Montessoripedagoogika on geograafiliselt levinuim pedagoogikasuund maailmas. Montessorilasteaedu ja -koole on 110 maal kokku üle 22 tuhande.

Montessoripedagoogika looja oli arst ja pedagoog Maria Montessori (1870-1952).

Igapäevaelu - miks nii oluline?

Igapäevaelu - miks nii oluline?

Lastel on loomulik huvi kõige selle argipäevase ja täiskasvanutele tihti tavalise vastu, mida nad enda ümber näevad. Lastele pole need sugugi igavad toimingud, vaid pakuvad suurt huvi. Maria Montessori nägi selles huvis suurepärast võimalust pakkuda lastele põnevat tegutsemist, mis samal ajal tähtsaid arendavaid eesmärke täidab. Igal harjutusel on oma vahetud ja kaudsed eesmärgid (nn oskused kogu eluks).

Meeltevahenditest

Meeltevahenditest

Meelte abil kogeb laps ümbritsevat maailma, õpib aistinguid tajuma, liigitama ja mõtestama. Meelte arendamise ja täiustamise perioodil (0–5 a) pakuvad lapsele suurt huvi erinevad värvid, kujud-vormid, hääled, lõhnad, maitsed, laps võrdleb, otsib sarnasusi ja erinevusi. Meeltevahendid on loodud just sellele huvile ja arenguvajadusele vastama.

Uudis

Liitu meie uudiskirjaga!

Blogi

  • Lapse täielik aktsepteerimine

    Tänased lapsed on tuleviku täiskasvanud ja kõik tänased täiskasvanud tulevad oma lapsepõlvest. See on üks Montessori pedagoogika juhtmõtetest, seda...
Lehekülg kasutab küpsiseid (cookies). See aitab veebisaidil meelde jätta sinu tehtud valikuid meie lehel. Lehte külastades nõustud sellega, et kasutame küpsiseid.