Meetod

Montessori pedagoogika praktiline rakendamine

Montessori ja heaolu täiskasvanuna

Sattusin lugema üht hiljuti avaldatud uuringut, kus toodi välja, et need inimesed, kes olid lapsepõlves käinud Montessori koolides, on oma hilisema eluga märksa rohkem rahul kui need, kellel puudus kokkupuude Montessori keskkonnaga.
Maria Montessori austust ja hoolivust propageerivad põhitõed on eriti olulised tänapäeva rahutus maailmas. Ega meie haridusminister Liina Kersna ilma asjata tsiteerinud oma kõnes Montessorit, öeldes et: “Kui me õpetame lastele koostöös tegutsemist ja solidaarsust, siis ühtlasi õpetame me neile rahus elamist.”  
Maria Montessori sai üle 100 aasta tagasi aru, et rahu püsib, kui me panustame oma lastesse. Seega kõik algab kodu ja kooli koostööst.

Montessori kool - vastus paljudele küsimustele

11. märtsil 2021 kirjutas Eesti kooliõpilane Natali Mällo artikli, kus unistab teistsugusest koolist. Montessori juhendaja Merike Safka avab vastuskirjas Natalile Montessori kooli põhimõtteid, mis võiksid olla üheks lahenduseks Natali poolt välja toodud probleemile ja küsimustele.

Kallis Natali!
Mis oleks, kui ma ütleks, et me ei peagi ratast leiutama hakkama? Just selline haridussüsteem, nagu sa oma artiklis kirjeldad ja mille järele igatsed, on tegelikult juba olemas. See pole isegi mitte noor ja roheline, vaid on maailmas kasutusel olnud juba üle 100 aasta. 

Muljed põhjanaabrite Montessori lasteaedadest

Muljed põhjanaabrite Montessori lasteaedadest

Külastasin Soomes kaht Montessori lasteaeda. Nimetan oma külaskäiku vaatluspäevaks. Istusin vaikselt toolil ja jälgisin, mida lapsed ja juhendajad teevad. Ei suhelnud lastega ega sekkunud nende töösse. Tegin vahepeal ka märkmeid.

Kätepesu - käed puhtaks, aga mitte ainult!

Käte pesemine on Montessori rühmas üks populaarsematest igapäevaelu töödest. On ju samas töös koos kaks laste lemmikut, vesi ja seep! 

Montessori 6–12-aastastele. Laps vastutab ise oma arengu eest.

Montessori 6–12-aastastele. Laps vastutab ise oma arengu eest.

Maria Montessori pojatütar Renilde Montessori ütles, et Montessori pole alternatiivkool, vaid alternatiiv koolile. See pedagoogika erineb fundamentaalselt traditsioonilise kooli omast, kus täiskasvanul on tähtis ja vastutusrikas roll lastele etteantud programmi põhjal info ja oskuste edastamisel. Montessori koolis pole õpetajat, vaid lapsi suunab ja toetab juhendaja. Lapsed loovad ise oma tööplaanid ja seavad endale eesmärke. Neile ei panda hindeid, ei tehta kontrolltöid ega anta kodutöid. Klassis ei räägi kõige rohkem täiskasvanu, vaid lapsed. Puudub koolikell, mis annaks märku ühe tunni lõppemisest ja teise algamisest. Lapsed liiguvad ruumis vabalt ringi ja suhtlevad aktiivselt omavahel. Samas on see sigin-sagin eesmärgistatud ja laste jutt pole mitte tühi loba, vaid sisukad vestlused ja arutelud erinevatel teemadel. Kuidas Montessori kool päriselt töötab ja milliseid tulemusi oodata võib?

Uudis

Liitu meie uudiskirjaga!

Blogi

  • Lapse täielik aktsepteerimine

    Tänased lapsed on tuleviku täiskasvanud ja kõik tänased täiskasvanud tulevad oma lapsepõlvest. See on üks Montessori pedagoogika juhtmõtetest, seda...
Lehekülg kasutab küpsiseid (cookies). See aitab veebisaidil meelde jätta sinu tehtud valikuid meie lehel. Lehte külastades nõustud sellega, et kasutame küpsiseid.