Asnate Tuulik kirjeldab oma pere näitel kirjutama ja lugema õppimist Montessori meetodit järgides.
Zahra Kassam räägib koduse õpikeskkonna kujundamise olulisusest alla kolmeaastaste laste arengu toetamisel.
Praktilised nõuanded Montessori koduseks rakendamiseks
Asnate Tuulik kirjeldab oma pere näitel kirjutama ja lugema õppimist Montessori meetodit järgides.
Zahra Kassam räägib koduse õpikeskkonna kujundamise olulisusest alla kolmeaastaste laste arengu toetamisel.
“Iga tarbetu abi on takistuseks lapse loomulikule arengule,” ütles Maria Montessori. Montessori järgi austab ja toetab täiskasvanu lapse loomulikku pürgimust iseseisvusele. Tihtipeale aga on nii, et lapsel on küll suur huvi ning ta oleks valmis iseseisvalt tegutsema, kuid ta on harjunud sellega, et täiskasvanud tema ümber teevad teatud asju. Ennast ümbritsevat keskkonda jälgides on lapsel tekkinud arusaam, et need tegevused kuuluvadki ainult täiskasvanutele.
Aga kuidas siis lapse iseseisvuse arengut toetada? Millal ja kuidas alustada? Kuidas ära tunda, et laps on valmis ise sööma, riietuma, koristama, söögivalmistamisel osalema?
Igal lapsevanemal on ettekujutus sellest, missugune vanem ta lapsele tahab olla, aga see kujutlus kipub argielus meelest minema. Olen kirja pannud 10 põhimõtet, millest iga päev oma kodus lähtuda püüame, pidades silmas, et kodus on kasvamas laps vanusevahemikus 0–3 aastat. Lisaks on see sissejuhatus Montessori pedagoogikasse, kus pole oluline vaid kaunid riiulid ja materjalid, vaid mille taga on sügavamad ideed ja filosoofia.
Montessori Eesti Sõbrad Facebooki-grupis ning ka Montessori Eesti Instagrami kontol oleme jaganud pilte ja muljeid meie enda algatatud Montessori mänguhommikutest, mis on ka teistes huvi tekitanud.
Mis need on?